BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 12, 2009

Boys and diets

So while I was in the cafeteria earlier, for lunch, I grabbed three slices of bread and wrapped to 'takeaway' since I had a commitment and planned to miss the next meal. Only for this guy (that I know) to walk up to me and say "thats A LOT of bread!"

Chimooo, see me see trouble. I didn't even call him to strike a conversation he just came up to me to comment about my food. What's his business with the quantity of food I'm eating.

As much as I believe guys give girls extra insecurities and should mind their business when it comes to weight issues, I might not have minded a 'loved one' making that comment out of concern. If I have 2 mould of pounded yam or any starchy Nigerian calorie-filed delight, that might be understandable.

When did 3 slices of wholewheat bread become a lot? I can even tell you the amount of calories in 3 damn slices. Its not even up to 200kcal.

I told him "this is my dinner. Is this even ENOUGH????" Then he replied "No!"

Hardcore "Ara (madness)." I could have just slapped him right there but dang, its not Abuja, I could have gathered agbero boys (thugs) to finish him with insults, they even know that you don't make stupid comments like that and would have helped me handle the situation properly.

Imagine?

9 comments:

theicequeen said...

oh dear..bwoi is RUDE!! how e take konsain am? even if you want to eat the whole loaf...did you ask for his opinion? argh, i hate when guys come out of nowere to try and make you feel insecure over what the have no idea about..hmpf!

Jayla. said...

u even had time to answer him....... a good eye rolling would have been enuf.

Omo Oba said...

lol! sorrrrry men! that was harsh like whadacrap? I would have murdered him with a dirty look. They will be eating crackers and cheese as if it is food....nonsense and iranu (more nonsense).

Femi B said...

hmmm may I know who the person is? Just curious. oluwafemi83@yahoo.com

Bibi said...

yes, imagine? he dey craze. right now i am heaping insults on him. stupid ass. don't mind him jare. serioulsy i was complimenting you on taking only 3 slices of bread. haba. forget that dude. FIRST TIMER

Gee said...

hahaha omg...
I have never anyone sound so much like my bestfrend...like im almost imagining her saying that...my dear ur nice, u even answered him?

Me i wuld have done as if he was speaking to the person behind me(u kno dat thing when they talk to u but u look behind as if its not you yeah?)..

or better still ask him if he is hungry cuz he mite just have been concerned that u mite b finishing all the food in the cafe....hahaha

Danny Bagucci said...

Nonsense and Ingredient!
You should have just articulated that extended hiss that is so uniquely Nigerian - Mscheeeeew!

Buttercup said...

mscheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeew!

brownskinaijachic said...

yea i can imagine. thats just so rude. he is just a busybody